Thursday, January 21, 2010

Library adalah tmpt untuk "MEMBEBEL" bukan tempat untuk "MENTELAAH"

pagi tadi aku ke library sekejap.. bertujuan nak cari buku2, pastu nak saje nak duduk library untuk buat keje..
tapi tak sampai 5 minit, ak dah tak sabar dah.. bising yg amat.. hanya Allah je yg tau kebisingan diorang dan perasaan ku ketika itu.. ak trus kuar.. mls dah nak carik buku n nak buat keje kat situ..
menyakitkan hati.. dari dulu lagi, org tak kan boleh duduk diam dlm library kan.. bile berkumpul aje, mesti ade bnd nak cakap.. tak cukup kat bilik, rumah, dlm kelas, library pun nak berbual.. huhu... walaupun, aku pernah jugak buat perkare2 ni.. tpi tadi tah kenape rase tak blh sabar lak.. huhu.. mesti dulu, ade je org yg bengang ngan aku bile aku buat bising dlm library.. now, aku dah kena balik.. huhu.. i deserve to feel it.. tpi, kalau kite tgk student oversea, library diorang senyap je kan.. semua mentelaah.. (aku tak tau la betul ke tidak, tapi tu ape yg aku tgk dlm cerita 'love story in havard'.. kalo slh, mintak maaf ye).. sbb tu, aku rase sesuai tukar slogan dlm library tu.. aku cadangkan 'library adalah tempat untuk membebel bukan untuk mentelaah'..

2 comments:

  1. setuju ngan kate2 nisah....dlm library sini mmg rmai yg suke berborak...las sem kite pun pnah terkena...die bole panggil mmbe die dengan kuatnye...selambe je...padahal mmbe die dok jauh giler..dengan bunyik kasut tumit tggi nye la...aduyai...payah nak cari tempat study yg selesa now ni~

    ReplyDelete
  2. to ika: dahsyat diorang.. mesti ramai yg dah pernah terkena mcm ni.. memang dah tak de tempat privacy kat library tu.. yg ade mase cuti sem hari tu aje.. dpt gune library secare tenang dan selesa..

    ReplyDelete