Thursday, January 14, 2010

Marketing... oh marketing...

'Marketing'....

satu subjek yg aku x penah terfikir pun nk ambil..
kalo blh rase nak elak dari ambil subjek ni..
tu ape yg aku fikir dulu...
Tpi, sekarang....

ape yg aku tak nak amik ni la, yg aku kena blaja skrg..
huhu.. sgt ssh utk terima kenyataan.. sungguh, yg aku tau, marketing tu adelah 'pemasaran'.. ape bnd pemasaran tu? besides that, i hv nothing knowledge about marketing.. apetah lagi utk jadi usahawan (tak terjangkau dek akal)... mesti byk istilah2 pelik yg aku akn jumpe.. mesti byk nk kena fhm.. mcm mane aku nk buat ni..

Skrg, dah 2 minggu class bermule sekaligus, dah 3 kali msk ke kelas marketing (cube mempositifkan diri sblm msk ke kelas).. Alhamdulillah dpt lesturer yg agk sporting.. bile lecturer ajar, rase2 blh fhm da.. tpi bile bab aplikasikan teori tu dlm 'presentation' huhu.. ak msh lg gagal utk fhm sbnarnye.. syukur, Pn Sarina still cube utk menerangkan dgn sebaiknye..

Utk minggu ni, dpt 2 soalan assignment yg akn dibincangkn dlm kelas pade isnin depan.. kena perah otak lagi ni.. walaupun, kerja kumpulan, tpi semuanya tak de pengalamn tentang subjek ni... Nak tak nak kena buat dgn terbaik gak..

So, ape yg aku akn cube buat utk subjek ni ialah:
1) Betulakn niat - niat menuntut ilmu krn Allah
2) positifkan diri dgn ilmu - walaupun tak suke, tpi ilmu marketing tu suatu yg mulia.. dan mungkin berguna di mase akn dtg..
3) Think that' i'm the chosen one to study this subject - sbgi pelajar kimia, marketing adelah suatu yg baru dan diluar bidangku.. TP, aku terpilih utk ambil subjek ni.. so i hv to grab this chance..
4) Marketing di samping kimia membuktikan bahwa kami student2 kimia boleh menguasai due bidang yg berbeza..

FIGHTING!!!!

3 comments:

  1. market ....ing bet wo...sampai berhari2 x siap oi...

    ReplyDelete
  2. marketing....

    care2 yg digunekan untuk menarik minat terhadap subjek ni amat bagus..
    ape yg dikatekan sumenye betul...

    mungkin subjek yang mmberi kite sume keuntungan suatu hari nnti..

    mane tahu ini subjek akan memberikan impak yang besar dlm idup kite..

    =)

    subjek ni bnyak berangan~ =P

    ReplyDelete
  3. to ika : insyaAllah.. mane tau, kite sume ni bakal masuk bidang usahawan kan.. tpi mmg betul subjek ni byk berangan.. tp pening.. huhu

    to mun: ing bet wo tu ape?

    ReplyDelete